people-1209860_1280-2

3 Manieren om een product te verkopen.

  1. Leer je product kennen. Als je kennis over je product kan overbrengen op de klant en hun vragen hierover kan beantwoorden, zullen ze begrijpen dat je echt om het product geeft.

Als jij om je product geeft, zal de klant die ook sneller doen.

online-sales

Het is echt essentieel om je product binnenstebuiten te kennen. Als je iets niet weet, geef dan eerlijk toe aan de klant, dat je het niet weet en het gaat opzoeken. Vraag hierbij hoe je contact met ze kan opnemen, zodra je je antwoordt hebt gevonden.

 

  1. Laat voordelen van je product zien aan de klant. Net als het verspreiden van de juiste informatie, is het belangrijk om de eigenschappen van het product te vertalen naar voordelen. Dit maakt het makkelijker voor de klant om zich af te vragen, of ze het nodig hebben. Denk hierbij aan dingen zoals:
  • Zal dit product het leven van de klant makkelijker maken?
  • Zal het product een stukje luxe met zich meebrengen?
  • Is het product iets, waar velen van kunnen genieten?
  • Is het product iets, dat gebruikt kan worden voor lange tijd?

 

  1. Zorg ervoor dat het product duidelijk is uitgelegd. Als je niet direct aan face -to- face verkoop doet, moet je ervoor zorgen dat de informatie over je product, goed verspreid is door de verpakking, verkoopdisplays en marketing materiaal. Zelfs als je producten direct verkoopt of een bepaalde toon gezet hebt, zal adequate productinformatie op een display, je helpen om klanten over te halen.
  • Zorg ervoor dat alle productinformatie informatief, waar en compleet is.
  • Zorg ervoor dat de taal gebruikt op een display en marketingmateriaal, duidelijk, direct en makkelijk te begrijpen is.

people-1209860_1280-2

Methode 2:

  1. Deel je liefde voor het product. Een goede verkoper geloofd in het product, dat verkocht wordt en brengt dit met enthousiasme over op de klant. Er zijn talloze manieren om je liefde voor een product te tonen.
  • Verwaarloos niet je lichaamstaal en toon. Je zal energie en enthousiasme overbrengen, als je luid en duidelijk over een product praat en hier ook emotie bij toont, wanneer je erover spreekt.
  • Zorg ervoor dat je kan aantonen hoe het product werkt en geef aan hoe tevreden andere klanten waren. Bepaalde uitgelichte verhalen, maken het makkelijk voor de klant om te begrijpen en er het nut van in te zien.

 

  1. Anticipeer op de motivatie van je klanten. Je wil ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk vragen van je klanten kan beantwoorden en hier moet je van te voren op anticiperen. Dit laat zien dat je de klant begrijpt en dat je een emotionele band met ze kan creëren, door deze vragen te beantwoorden.
  • Denk aan je meest voorkomende klant. Wat motiveert ze? Welke behoefte hebben ze? Zijn ze jong? Single? Rijk? Hebben ze een gezin?
  • Zodra je een idee hebt, wat voor soort mensen je klanten zijn, denk dan aan hoe jouw product hun doelen makkelijker laat bereiken.

 

  1. Oefen erop het ijs te breken bij je klanten. Als je in de directe marketing werkt, is de manier waarop je je verbindt met mensen cruciaal. In plaats van gesloten vragen te stellen als: ‘’May i help you?,’’ vraag het op een meer positieve manier, met open vragen als: ‘’Ben je op zoek naar iets voor jezelf? Of een cadeautje voor een speciaal persoon?’’ Zorg er ook voor dat je voorbereid bent om een dieper gesprek met de klant te voeren, na het stellen van dit soort vragen.

 

  1. Converteer de motivatie van de klant in het karakter van het product. In marketing wordt dit ook wel, ‘positioning’ genoemd en het bestaat uit het gelijkstellen van het product, met de hoop en verwachtingen van de klant. Er zijn bepaalde factoren die belangrijk zijn, bij het positioneren van een product.
  • Positioneer het product in het beste spectrum mogelijk op de markt.
  • Positioneer feiten over het product, afhangende aan welk type klant je het verkoopt.
  • Lieg niet over feiten.

 

  1. Wees eerlijk over je product. Vaste klanten van je product, zullen enkel komen als je eerlijk bent over je product. Dit betekent ook dat je transparant moet zijn in het aanleveren van je product informatie. Tevens is het belangrijk om eerlijk te zijn, als je iets niet weet of een foutje maakt. Wees niet bang voor eerlijkheid. Eerlijkheid bouwt vertrouwen op.
  • Als je ooit niet in staat bent om vragen van klanten te beantwoorden, of niet ze kan bieden wat ze nodig hebben, bied dan aan om er later op terug te komen, zo snel als je kan.
  • Zorg ervoor dat klanten weten hoe ze met je in contact kunnen komen, als ze vragen hebben of bezorgd zijn.
  • Als het voorkomt dat een product niet bedoeld is voor deze klant, wees er dan eerlijk over en help deze klant het juiste product te vinden, voor zijn/haar behoefte. Zelfs als je de verkoop vandaag niet maakt, zullen ze altijd jouw goede advies in hun achterhoofd houden.

 

  1. Sluit de verkoop. Er zijn vele stijlen om een verkoop te sluiten, maar een van de meest effectieve is de ABC: ‘’Always Be Closing’’ Als je de kopers interesse hebt en het einde van het gesprek nadert, kan je vragen stellen als: ‘’Klinkt dit als het product dat je wilt hebben?’’ of ‘’Wat vind je ervan? Is dit wat je nodig hebt?’’

 

 

shopping-carts-2077841_1280-2

 

Methode 3:

  1. Maak jezelf bekend met alle aspecten die voeding zijn voor de eindverkoop van een product. Als een eigenaar is het zo dat, jij als eigenaar het product verkoopt. Je hebt de mogelijkheid om meer invloed te hebben, dan enkel de interactie met de kopers. Buiten de strategieën genoemd in dit artikel, kan je ook andere mogelijkheden gebruiken om je verkoop te vergroten. Reclame, merchandising en marketing, zijn methodes om je verkoop te boosten. Verkoop is het doel van deze ondersteunende opties en een goede eigenaar, moet alle tools tot op een bepaalde hoogte begrijpen.

 

  1. Promote je product. Het is belangrijk om je productinformatie beschikbaar te maken op zoveel mogelijk kanalen. Vandaag is de range van potentiële plekken om te promoten erg verbeterd, door de drastische verbetering in communicatie. Geef je potentiële kopers, zoveel mogelijk mogelijkheden, om je producten te vinden en te zien. Zoals:
  • Mond tot mond reclame
  • Reclame (TV, radio, print, email, social media etc.)
  • Verkopers
  • Beurzen
  • Conferenties
  • Belverkoop
  • Product reclame in films, sport evenementen etc.
  • Lokale evenementen.

 

  1. Review je verkoop prestaties. Je moet op regelmatige basis je verkopen analyseren. Verkoopt het product goed? Is de voorraad laag of hoog? Maak ik winst? Hoe doen de concurrenten het? Als je deze vragen kan beantwoorden, zal dit je verkoop maximaliseren en je groei stabiel houden.

 

Leave a Reply