buying

Hoe verkoop je een product: 5 manieren om het zichzelf te laten verkopen

Wij zijn wezens van gewoonte. Amerikaanse families kopen gemiddeld dezelfde 150 producten opnieuw en opnieuw en deze producten zijn samen 85% van alle producten uit het huishouden. Dit aldus onderzoek van de Harvard Business School. Dus nu is de vraag hoe je mensen naar je bedrijf kan lokken en hier vaste klanten uit kan krijgen.

De truc is het helpen van klanten, om hun eerste aarzeling te overwinnen en je nieuwe item op een relatieve manier te kunnen laten spreken.

buying

Hier zijn vijf manieren om je product te helpen verkopen op een lastige markt:

  1. Deel je voordelen.  Wat maakt jou beter dan alle anderen in de branche? Wees duidelijk met klanten vanaf het begin. Gewaardeerd voordeel is gebouwd op factoren zoals prestige, meer gemak, superieure effectiviteit of meer waarde voor het geld.

Zelfs schoonmaakproducten, de meest dagelijkse van alle consumentenbehoeften, kunnen met deze theorie winnen. Bijvoorbeeld, Mr. Clean Magic Erasers heeft de problemen opgelost die vorige spray-on  vloeibare schoonmaaksprays hadden, met als extra voordeel dat de verf op de muren niet wordt beschadigd, wat wel zo was bij de concurrenten. Het merk maakte dit mogelijk door voorbeelden te laten zien van schoonmaak, zonder beschadigingen. Dit zorgde voor een positieve versterking voor de consumenten, voordat ze hun aankoop deden.

  1. Verplaats je in de routine van je klant. Hoeveel moeite moeten klanten doen om de overgang naar jou product te maken? Als de kosten hoger zijn dan het relatieve voordeel, zullen de meeste mensen het nieuwe product niet proberen.
  1. Werk out of the box. Bij het creëren van nieuwe producten, voeg geen extra werk toe voor de koper. Je product moet werken vanaf de eerste keer tot aan de 100ste keer. Een kinkvrije tuinslang moet bijvoorbeeld de eerste keer en de honderdste keer kinkvrij zijn; Het speelgoed van een kind moet makkelijk te monteren zijn.
  1. Maak voordelen duidelijk te zien. Hoe duidelijker de waargenomen voordelen, des te meer zal je product zich op de markt settelen. Bijvoorbeeld, de heldere plastic verpakking van 3M’s Command line van verwijderbare haken, laat je direct zien hoe het product aan te brengen is, zonder schade aan de muur toe te brengen.
  1. Laat klanten je product uitproberen. Theezakjes werden voor het eerst gebruikt als geschenken, zodat mensen thee kon proeven zonder grote blikken te kopen, waardoor het “proberen” van gebrouwen thee en uiteindelijk theezakjes enorm makkelijk werd. Monsters, giveaways en winkel demos, zijn beproefde technieken voor risicovrije experimenten.

 

Lokale producten of diensten profiteren van de feitelijke sociale interactie: een informele bijeenkomst in een huis waar gasten met het product kunnen “spelen” of de dienst kunnen proberen. Hoe eenvoudiger iets is om te proberen, hoe sneller klanten het zullen kopen.sales

Leave a Reply